Топ-3 головних недоліків чат-ботів

27 березня 2017
Топ-3 головних недоліків чат-ботів

Чат-боти – це один з основних трендів сучасності. Однак, попри колосальну популярність, жоден з готових продуктів не вражає інтелектуальними можливостями. Навіть Siri 2.0 чи її аналог Viv спроможні впоратися лише з частиною запитів користувача.

На жаль, сучасні чат-боти не відповідають трьом основним критеріям успішного продукту:

  • зручність використання;
  • коректна робота в 99% випадків;
  • економія часу та зусиль у процесі виконання звичної діяльності.

Що ж заважає чат-ботам стати розумнішими?

Недолік 1: Занадто багато функцій

Більшість розробників прагне зробити універсального чат-бота, який би став повноцінним асистентом користувача. Ось тільки на практиці виходить так, що занадто «функціональні» боти не спроможні обробити більшість запитів. Зазвичай вони не розуміють користувача, забувають, що говорили 5 хвилин назад і мають безліч інших недоліків. Це й не дивно, адже на розробку універсального бота, який би розумів природну мову та вмів оцінювати контекст, йдуть роки кропіткої роботи команди досвідчених програмістів. Крім того, ці програми в процесі експлуатації постійно удосконалюються.

Топ-3 головних недоліків чат-ботів (1)

Проте, сучасні технології дають змогу розробити досить корисних ботів для виконання конкретних дій – бронювання квитків на потяг або підтримка клієнтів банку.

Недолік 2: Примітивні алгоритми

Існує два види ботів:

  • зі штучним інтелектом, які навчаються в процесі спілкування;
  • запрограмовані на певні сценарії поведінки.

Боти зі штучним інтелектом вважаються кращими через здатність реагувати в залежності від ситуації та контексту. Однак вони потребують розробки складних алгоритмів. Наразі таку потужну технологічну базу мають лише IT-гіганти та окремі розробники.

Тому звичайним компаніям краще зосередитися на іншому варіанті ботів, бо вони надійніші та простіші. Саме через відсутність інтелекту вони не здатні перейняти грубу форму спілкування та вийти з-під контролю своїх творців.

Недолік 3: Заплутаний інтерфейс

Спілкування з ботом передбачає спілкування в чаті, тобто доведеться багато писати. А якщо бот не розуміє, що користувач від нього хоче, тоді треба писати ще більше. Потрібен час, щоб дізнатися, на які команди бот реагує коректно, а які запитання краще йому не ставити. Таким чином, спілкування з чат-ботом в більшості випадків не заощаджує час, а навпаки.

Топ-3 головних недоліків чат-ботів (2)

Можливо, в майбутньому ефективність віртуальних співрозмовників підвищиться завдяки впровадженню функції голосового спілкування. Однак наразі такі функціональні можливості дуже обмежені, вони мають шанс стати корисними лише в деяких галузях бізнесу.

 

В якості висновку зазначимо, що чат-боти не є приреченими на провал. Незважаючи на початкову стадію розвитку технології, віртуальні помічники вже сьогодні є дуже помічними в багатьох сферах: вони оптимізують клієнтську підтримку, заповнюють документи, розсилають новини, розважають користувачів і т.д. Крім того, незрілість галузі означає, що на ринку є достатньо місця для нових розробок. Отже саме зараз варто починати реалізацію перспективних чат-бот-проектів.

Share:
Схожі новини
12 лютого 2018
В оновленні месенджера Telegram 4.8, серед іншого, тепер доступні декілька нових корисних функцій: можливість авторизації на сторонніх сайтах і стримінг...
09 лютого 2018
Громадська організація «Антикорупційний штаб» створила чат-бота «Держслужбовець Тарас», який є доступним у месенджерах Telegram і Facebook. Його основне завдання –...
05 лютого 2018
Українська асоціація туристичних агентств (УАТА) допоможе туроператорам з консультацією туристів, які знаходяться на відпочинку. Фахівці запровадили чат-бота, який може відповісти...

Пiдписатись на новини

будь в курсі новин конференції індустрії