Визначаємо статус співрозмовника: чи можна назвати чат-бота суб'єктом правовідносин

23 червня 2017
Визначаємо статус співрозмовника: чи можна назвати чат-бота суб'єктом правовідносин

Чи вважати чат-бота суб'єктом правовідносин? Боти – це лише сервіси чи офіційні представники компаній? Хто повинен нести відповідальність за помилки віртуальних співрозмовників? Представники Legal IT Group Антон Тарасюк і Михайло Вертепа вирішили відповісти на ці запитання.

 

Боти – це сервіс, а не представники компаній

 

За словами експертів, сьогодні чат-бот не може називатися повноцінним суб`єктом правовідносин. Іншими словами він не має прав і обов'язків. Віртуальні співрозмовники – це лише частина послуг компанії, яка несе юридичну відповідальність за рекомендації, які коштували користувачеві величезних збитків, або протизаконні дії, скажімо, обробку та використання персональних даних клієнта, не поставивши його до відома про це.

По суті, чат-бот – це програмне забезпечення з контентом. І навіть впровадження самонавчальних AI-алгоритмів для забезпечення бота емоційним інтелектом навряд чи перетворить віртуального співрозмовника на повноцінного співробітника та представника компанії. Принаймні, на цьому етапі розвитку технологій.

Отже, наступні тези є вірними стосовно навіть складних чат-ботів зі штучним інтелектом :

  • чат-бот – це інструмент комунікації, відповідальність за якого несе компанія-розробник;
  • діяльність бота в мережі призводить до наслідків для його творця;
  • чат-бот і його окремі елементи є об'єктом авторського права.

 

Кейси, коли компанія змушена нести відповідальність за слова чат-бота

 

Експерти розглянули кілька прикладів у якості демонстрації, як компанія відповідає за слова бота. Серед них замовлення піци через чат-бота з послугою доставки впродовж 20 хвилин. Якщо компанія спізнюється, вона повертає половину вартості замовлення клієнту. Отже, клієнт замовляє та сплачує в чаті піцу. З цього моменту компанія повинна виконати свої зобов'язання чи відповісти за свою обіцянку.

До слова, аби використовувати чат-бота для обробки даних користувача, прийому платежів і т. д., компанія зобов'язана отримати на це його згоду. В іншому випадку вона порушить закони про конфіденційність персональної інформації, захисту прав споживачів і правила електронної комерції.

Ще один приклад – чат-бот надає консультації за окрему платню. Якщо клієнт скористався порадою віртуального співрозмовника та поніс документально підтверджені збитки, він має право подати до суду на компанію-розробника бота. Фінал такої суперечки багато в чому залежатиме від умов договору публічної оферти.

Важливо зазначити, що для надання консультацій бот має право використовувати тільки ті дані, які є в публічному доступі.

Висновок:

Експерти дійшли висновку, що на даному етапі чат-ботів повинні підстраховувати кваліфіковані фахівці, в іншому випадку компанія зазнаватиме суттєвих збитків.

Share:
Схожі новини
12 лютого 2018
В оновленні месенджера Telegram 4.8, серед іншого, тепер доступні декілька нових корисних функцій: можливість авторизації на сторонніх сайтах і стримінг...
09 лютого 2018
Громадська організація «Антикорупційний штаб» створила чат-бота «Держслужбовець Тарас», який є доступним у месенджерах Telegram і Facebook. Його основне завдання –...
05 лютого 2018
Українська асоціація туристичних агентств (УАТА) допоможе туроператорам з консультацією туристів, які знаходяться на відпочинку. Фахівці запровадили чат-бота, який може відповісти...

Пiдписатись на новини

будь в курсі новин конференції індустрії