Як компанії заробляють мільйони на чат-ботах

Порівняно нещодавно практично єдиним засобом спілкування з клієнтом був телефонний дзвінок. Тепер цю функцію готовий виконувати чат-бот, а не десятки операторів.
Всі ваші друзі вже спілкуються в месенджерах, а конкуренти – розсилають рекламу. Розпещений користувач смартфонів вже не встановлює додатки, а користується стандартним набором програм. Замість витрачати грошові та людські ресурси на створення нових продуктів, шукайте підхід до клієнтів через сервіси для миттєвого обміну повідомленнями. Наприклад, у Китаї бізнес буквально мігрував до популярного месенджера WeChat.
Єдине запитання, яке ви маєте собі поставити: «Хто спілкуватиметься з моїми клієнтами в месенджерах?» Ви можете найняти окремого фахівця, сформувати цілий відділ, або – що значно раціональніше – освоїти принципи роботи чат-бота.
Боти – це красива «упаковка» для автоматичного спілкування, тільки розумніша, бо, відповідаючи на запитання, бот використовує базу даних.
Трохи історії
На перший погляд, боти в месенджерах – це щось нове та незвідане. Насправді перша бот-програма ELIZA була експериментом професора Джозеаф Вайзенбаума з Інституту технологій в Массачусетсі ще в 1964 році. Штучний інтелект наслідував манеру спілкування професора-психотерапевта, ставив запитання та відповідав майже усвідомленими репліками.
Вперше чат-ботом в його сучасному вигляді скористалася група Radiohead для просування свого нового альбому в 2001 році, запустивши рекламу в месенджері AOL. Щоправда, його популярність впала за півроку, а аудиторія – з 400 тисяч осіб скотилася практично до нуля.
Повернулася технологія в 2013 році. Рушієм прогресу, як завжди, стала лінь. У співробітників однієї з компаній в Остіні було безліч варіантів, куди піти на обід. Але ж меню дізнаєшся лише тоді, коли зайдеш до закладу. Тоді один з її засновників винайшов рішення: перелік найближчих закусочних зі стравами у них надсилав бот на запит користувача.
Що сприяло популярності месенджерів у бізнес-галузі?
Сьогодні чат-боти поширене явище. Звична всім реклама вже не приносить колишній дохід, тому маркетологи та інвестори переходять у месенджери.
Чому так? Смартфони «укомплектовані» від малого до великого, і це вже не розкіш. Facebook Messenger налічує 900 млн користувачів, Telegram – 20 тис., а Viber користуються 100 млн осіб.
Люди звикли замовляти таксі, квитки, обіди через смартфон. Більшість з нас не випускає його з рук. Тому реклама ефективніша там, де її побачать – у мобільному ґаджеті.
На думку інвестора додатку Operator, що поєднує покупців і продавців, Google знаходить лише результати, а обирати все одно слід самостійно. Бот виконує цю роботу за вас.
Майбутнє з месенджерами
Завдяки наведеній вище перевазі, незабаром Facebook Messenger має неабиякі шанси перевершити Google за кількістю пошукових запитів.
- Компанія Microsoft теж у тренді – вона має Skype Bot SDK.
- У Telegram наразі долають нативну рекламу та спам. Перевагою платформи є Payment API, через яку можливо сплачувати послуги бота.
- У молодіжному мессенджері Kik є цілий магазин спамерських пошукових роботів.
З огляду на все це, схоже, що невдовзі ми повністю перейдемо у месенджери. Від спам-ботів – до розумних автоматичних співрозмовників!