7 бізнес-моделей для заробітку на чат-ботах

Щойно Google, Microsoft, Facebook та інші гіганти IT-ринку почали вкладати кошти в розробку чат-ботів, інтерес до цих програм суттєво зріс. Однак багатьох цікавить одне: як заробляти на віртуальних співрозмовниках? Успішний бізнесмен з Канади Росс Сіммондс досліджував цю тему та представив сім вигідних бізнес-моделей монетизацїї ботів.
Модель 1: сервісні B2B-боти (BaaS)
B2B-боти контролюють процес виконання завдань, вирішують проблеми внутрішньої комунікації в компанії, сприяють виходу на новий рівень продуктивності та передбачають багато інших можливостей.
За словами Росса Сіммондса додатки-сервіси (SaaS) та мережеві сховища в минулому році принесли дохід понад $32 мільярдів. Корпоративні користувачі вже звикли до такої бізнес-моделі, тому впровадження BaaS-платформи не створить проблем.
Модель 2: боти для нативної та партнерської реклами
Сьогодні багато компаній платять медіаресурсам за розміщення та поширення контенту. З цим здатні впоратися боти. Скажімо, кулінарний помічник підказує господині, як готувати певну страву та радить заправити її соусом Sriracha з посиланням на статтю «Рецепти з соусом Sriracha, які здивують вашу сім'ю». Природно, статтю оплачує компанія-виробник соусу. За статистикою, така нативна реклама є значно ефективнішою за традиційні банери.
Модель 3: боти для партнерського маркетингу
Партнерський маркетинг – це блискуча стратегія заробітку для молодих компаній. Чат-бот істотно спрощує процес реклами продуктів сторонніх виробників. Зокрема, шопінг-бот Kip відповідає на запити користувачів, де краще придбати певний товар або замовити послугу. За кожен придбаний продукт розробники Kip отримують відсоток від компанії-виробника.
Модель 4: боти для здійснения опитувань за гроші
Вже сьогодні існують боти, які займаються опитуванням. Власники задіюють своїх чат-ботів у дослідженні смаків та уподобань певної цільової аудиторії. Приклад такої програми – DisOrDatBot.
Модель 5: боти для пошуку потенційних клієнтів
Лідогенерація – це популярна маркетингова тактика пошуку та залучення потенційних клієнтів. Раніше фахівці створювали для цього сторінки для продажу, тепер є можливість використати чат-ботів, які приділятимуть більше уваги корисному контенту, а не рекламі. Наприклад, будівельний бот підкаже, які шпалери краще вибрати, а потім передасть інформацію про клієнта компанії, що працює у відповідній галузі.
Процес монетизації таких ботів виглядає наступним чином:
- розробники створюють певного бота для пошуку клієнтів;
- бот спілкується з користувачами та збирає дані про них;
- дані про клієнтів отримують компанії, що надають відповідні послуги;
- розробники бота отримують відсоток від продажу продукту.
Модель 6: боти для рітейлу
Незабаром кожен великий інтернет-магазин матиме бота. Адже це зручно - користувач запитує, чи є на сайті певний товар, а чат-бот одразу надає лінки на потрібний продукт. До слова, здійснювати покупку можливо також у чаті. Швидко та зручно.
Модель 7: експертний бот
Люди, які потребують фахових порад, готові сплачувати за професійні консультації. Сучасні боти з алгоритмами штучного інтелекту схожі на експертні системи, що знаходять найоптимальніше рішення певної задачі. Це може бути бот, який відповідає на запитання психологічного характеру, чи бот-механік, який дозволить полагодити машину самостійно, чи бот-консультант з питань бізнесу. Віртуальні співрозмовники радитимуть не гірше за кваліфікованих фахівців.
Будь-яка бізнес-модель матиме успіх за наступних умов:
1. Ефективна та зручна взаємодія з користувачем.
2. Економія часу та коштів за умов залучення бота.
3. Позитивна зміна бізнесу та життя завдяки порадам бота.
Ринок чат-ботів щойно набирає обертів. Тому сьогодні дуже просто зайняти лідерські позиції та монетизувати корисних віртуальних співрозмовників.